Kiadványok
elektronikus segítség szakdolgozatíráshoz
Szakdolgozatírás során sokan választják kutatási módszerként a kérdőíves vizsgálatot. Ennek legfőbb oka általában az, hogy online már igen sok válaszadó elérhető, így egy igen kényelmes és gyors módszer, ráadásul a különböző programoknak köszönhetően (pl. kérdőív kitöltő online szoftver, Excel, IBM SPSS, stb.) könnyedén összesíthetők és kiértékelhetők az eredmények. Azonban a legtöbb szakdolgozatírónak az szokta a legnagyobb kihívást jelenteni, hogy a kapott eredményeket hogyan is szemléltesse szakdolgozatában úgy, hogy az az elvárásoknak megfelelő, látványos és...
Az interjús vizsgálat a szakdolgozatírók egyik kedvelt kutatási módszere, mert a kutatás során általában elegendő 5-6 személyt elérni, míg egy kérdőíves vizsgálatnál legalább 100 kitöltés szükséges. A problémát sokak számára viszont az szokta okozni, hogy mit is csináljanak az interjúztatás során felvett hanganyaggal, hogyan is kellene azt megfelelően formába önteni a szakdolgozatban.
Jelen kiadványban 3 különböző szakdolgozati kutatás interjús vizsgálata kerül bemutatásra. Ezek a kutatások kiváló mintául szolgálnak arra, hogy hogyan is kell egy interjús vizsgálatot egy szakdolgozatban szerepeltetni.
A szekunder kutatás, azaz a statisztikai adatok feldolgozására épülhet egy szakdolgozat egész kutatási része (pl. MNB által közzétett pénzügyi adatok elemzése, IMF által közzétett gazdasági adatok elemzése), viszont legtöbbször inkább a primer kutatás (saját kérdőív, interjú) előtt is kiváló módszer a téma felvezetésére, illetve a szakdolgozat "színesítésére".
Jelen kiadványban 4 különböző szakdolgozat szekunder vizsgálata kerül bemutatásra. Ezek a kutatások kiváló mintául szolgálnak arra, hogy hogyan is kell egy statisztikai elemzést egy szakdolgozatban szerepeltetni.